Retourneren

Jammer dat je overweegt je artikel terug te sturen. Zorg ervoor dat je onderstaand retourbeleid goed doorleest en de stappen goed leest. Zo voorkom je dat je eventuele onnodige kosten, tijd en energie verspilt.

 

Wanneer mag ik een artikel retourneren?

Je mag volgens de Nederlandse wet een artikel retourneren als het voldoet aan het volgende:

  • De termijn is 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
  • Je bestelling wordt uiterst zorgvuldig en voorzichtig ingepakt en bezorgd. Het kan natuurlijk zo zijn dat er ergens tóch iets misgaat. Indien de reden van retourneren beschadiging is gedurende het bezorgproces, dient dit zo snel mogelijk na ontvangst van de bestelling aangetoond te worden. Schade die door jezelf is veroorzaakt worden uiteraard niet vergoed.

De volgende redenen worden wél geaccepteerd als reden voor retournering:

  • Je had iets anders verwacht.
  • Je hebt je bedacht.
  • Je hebt teveel producten besteld.
  • Je hebt het verkeerde product besteld.
  • Je hebt het verkeerde product ontvangen.
  • Je bestelling is beschadigd aangekomen.
  • Je bestelling is te laat aangekomen.

 

Stappenplan

 

Volg de volgende stappen om snel en gemakkelijk een of meerdere artikelen uit je bestelling aan ons terug te sturen:

#1. Voorbereiding
  • Vraag een retourformulier aan via de mail (info@shadesofbreda.nl)
  • Doe het item terug in de envelop waarin je het item hebt ontvangen.
  • Vul het retourformulier volledig in en stop deze bij het product in de envelop.
  • Plaats de te retourneren items samen met het retourformulier in één pakket. Je kunt eventueel de originele verpakking hergebruiken.
#2. Verpakken
  • Zorg ervoor dat het originele adreslabel niet meer leesbaar is.
  • Schrijf het retouradres op de doos.
  • Let op dat het pakket volledig is afgesloten; hiermee voorkom je dat de inhoud onderweg beschadigt.
#3. Retourneren
  • Producten die u terugstuurt op grond van de Wet Koop op Afstand dienen in de originele staat (en indien redelijkerwijs mogelijk inclusief de originele verpakking en in goede staat) te worden teruggezonden. Indien u hier niet aan voldoet, behouden wij ons het recht voor de retournering te weigeren.
  • Let op! Producten die volgens het stappenplan op de verzorgingskaart zijn behandeld, kunnen niet geretourneerd worden.
  • Het retourneren van producten is voor uw eigen rekening en risico.
  • Bewaar altijd de bon, dan heb je altijd het bewijs dat je retourzending is afgegeven.
#4. Terugbetaling
  • We sturen je een bevestiging naar je e-mailadres zodra we je retourzending hebben ontvangen.
  • Zodra we de geretourneerde items hebben verwerkt wordt de terugbetalingsprocedure in gang gezet. Normaal gesproken is je retourzending binnen 14 werkdagen verwerkt en staat het bedrag op jouw rekening.

Kan ik een artikel omruilen?

Nee, het is helaas niet mogelijk om een artikel te ruilen bij ons, maar je kunt altijd een nieuwe bestelling plaatsen om het gewenste artikel te krijgen.

  • Het artikel dat je niet wilt houden kun je gemakkelijk terugsturen naar ons en wij zullen vervolgens het bedrag aan je terugbetalen binnen 14 dagen nadat wij het product hebben ontvangen.
  • Je hebt 14 dagen de tijd om een artikel te retourneren aan ons.
Mijn bestelling is beschadigd. Wat nu?

Wat vervelend. Weet wel dat je bestelling altijd zo voorzichtig mogelijk wordt ingepakt en voorbereid voor verzending.

In het geval dat je tóch een beschadiging aantreft bij een item dat je bij Shades of Breda hebt gekocht, zorg er dan voor dat je dit defect binnen 1 maand na de besteldatum meldt:

  • Het enige wat je dient te doen, is het artikel te retourneren naar ons waarbij je duidelijk op het formulier aangeeft dat het om een defect item gaat.
  • Het retourformulier is gemakkelijk aan te vragen via onze e-mail (info@shadesofbreda.nl). Zodra we het artikel ontvangen hebben, wordt je klacht zo snel mogelijk verwerkt.
  • Bij defecte artikelen wordt altijd het volledige bedrag gecrediteerd. De creditering zal binnen 14 dagen plaatsvinden.
  • Wij kunnen het artikel helaas niet omruilen, maar je kunt wel een nieuwe bestelling plaatsen.
Is mijn retourpakket aangekomen?

Je ontvangt een e-mail zodra je retourzending is aangekomen. Nog geen mail ontvangen? Houd je track en trace altijd bij de hand en informeer bij het postbedrijf waar je de zending hebt aangeboden.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
  • De terugbetaling vindt zo spoedig mogelijk plaats, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat het geretourneerde item is ontvangen.
  • Pas als je retourartikel is ontvangen wordt de terugbetaling in gang gezet.
  • Je ontvangt een e-mail zodra je retourzending is ontvangen.
  • Zodra je retourzending is ontvangen, krijg je het volledige bedrag exclusief verzendkosten die in rekening gebracht zijn voor de geretourneerde bestelling in het geval je de gehele bestelling retourneert.
  • De verzendkosten zijn een standaardbedrag dat niet afhankelijk is van het aantal bestelde producten. Daarom worden er geen verzendkosten terugbetaald als je slechts een deel van jouw bestelling retourneert.
  • De terugbetaling vindt plaats op dezelfde wijze als jouw betaling.